Budoucnost pracovní komunikace? Umělá inteligence bude brzy radit, jak efektivně pořádat schůzky

AI zhodnotí schůzky a navrhne optimální délku, čas i složení té příští. Videokomunikace bude mít na práci srovnatelný či ještě větší vliv

Praha, 2. ledna 2020 – Umělá inteligence (AI) a strojové učení již zasahují nebo v nejbližší době vstoupí do mnoha oblastí našeho běžného i pracovního života. Budou zasahovat také do analýzy a plánování pracovních jednání, kde například zhodnotí stávající schůzky a navrhnou optimální délku, čas i složení těch příštích, říká studie společnosti Lifesize 2019 Impact of Video Conferencing Report.  Stále větší roli v každodenní práci bude hrát také videokomunikace. Dle studie si až 51 % zaměstnanců myslí, že videokonference budou v každodenní práci stejně důležité či důležitější než AI, 55 % je toho názoru, že budou hrát zásadnější roli než automatizace a robotika a 69 %, že zastíní hlasové asistenty.

„Systémy pro videokonference mají již nyní možnosti, jak zásadně analyzovat proběhlé pracovní schůzky a v reálném čase navrhovat zlepšení. Lidský faktor samozřejmě bude vždy zásadní, ale blesková analýza velkého množství dat umožní pracovat efektivněji,“ říká Andrej Hronec, zástupce společnosti Lifesize v ČR.

Umělá inteligence již pomáhá naší pracovní komunikaci – od potlačení šumu v pozadí hovoru či videohovoru až po rozpoznávání hlasu a obličeje, které dokáže správně přiřadit účastníkům diskuse. Dokonce i správci systému těží z výhod strojového učení, které pomáhá při monitorování sítí a připojení koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.

Vzhledem k tomu, že pokročilá videokonferenční řešení používají cloud, mají jejich uživatelé neustálý přístup k obrovskému množství informací o proběhlých schůzkách. Tato data, podporovaná umělou inteligencí a strojovým učením, umožňují zvyšovat účinnost schůzek. Nástroje strojového učení umějí generovat na základě analýzy dat o všech realizovaných schůzkách optimální parametry každého setkání – termín, čas, délku trvání, ale i volbu účastníků a témat.

Ukazuje se také, že efektivní videokomunikace zvyšuje produktivitu, když dokáže jednoduše spojit týmy, které nejsou v danou chvíli pohromadě, snížit cestovní výdaje a zjednodušit způsob, jakým se zaměstnanci setkávají se zákazníky, partnery i mezi sebou. Další nové technologie jako je umělá inteligence a rozšířená realita navíc výrazně zlepšují zážitek ze sledování videa. 

Celou studii najdete zde: Impact of Video Conferencing Report 2019