Výrazně stouply prodeje antibakteriálních razítek, lidé se bojí nákazy

Prodeje antibakteriálních razítek největšího výrobce razítek v Česku Colop stouply od začátku roku v důsledku epidemie nového koronaviru o více než 150 procent meziročně a o více než 400 procent v porovnání s koncem roku 2019.

„Dříve měla o tato razítka zájem hlavně zdravotnická zařízení nebo potravinářský průmysl, nyní registrujeme výrazné navýšení poptávky od firem z nejrůznějších sektorů i od úřadů. Razítka jdou v řadě kanceláří z ruky do ruky a lidé se zřejmě chtějí v souvislosti s probíhající epidemií více chránit. Čekáme proto, že poptávka bude dále narůstat,“ říká obchodní ředitel společnosti Colop Karel Pilař.

Do těchto razítek je během výrobního procesu zapracována takzvaná ochrana Microban, která zamezuje růstu a množení mikroorganismů a chrání nejen proti bakteriím, ale i různým virům a plísním. Tato ochrana není omyvatelná ani se častým používáním nesetře, takže funguje neustále a působí po celou dobu životnosti razítek.

První dostupné údaje odborníků ukazují, že nový koronavirus je schopen vydržet na umělé hmotě, z níž jsou razítka běžně vyráběna, asi dva až tři dny. Některé jiné druhy koronavirů údajně přežívají dokonce až 28 dní. Tomu všemu právě mají zmíněná antimikrobiální razítka zabránit. 

Po uzavření kamenných prodejen takzvaných „razítkářů“ nadále probíhá objednávání razítek přes e-shopy.

Poznámky pro editory:

Společnost COLOP je největším výrobcem a distributorem razítek v Česku. Jde o rakouskou firmu s centrálou v hornorakouském Welsu, která má v jihočeských Borovanech svou největší zahraniční výrobní jednotku. Z Borovan se vyvážejí razítka do více než 120 zemí celého světa. COLOP vyrábí razítka řady typů od klasických přes datová, číslovací až po antibakteriální a ekologická. Kromě razítek společnost COLOP nově vyvinula a vyrábí mobilní nástroj na tisknutí e-mark, který v sobě spojuje výhody malé mobilní tiskárny a kreativního elektronického razítka.