Společně za gastro! Propojení gastrotéky Mealio.cz s Kdesenajim.cz a Vyzvednisi.cz přináší možnost pomoci opravdu všem restauracím v České republice. K donášce přibylo i vyzvednutí přímo v podniku.

Praha, 6. dubna 2020 – Velký zájem veřejnosti, snaha o zapojení co nejvíce podniků v ČR, zcela nový prvek v podobě vyzvednutí jídla s sebou a jasná zpráva všem, že podpora českých restaurací, barů a kaváren v době krize musí být jednotná. Nejen to stojí za partnerstvím projektů Mealio.cz, Kdesenajim.cz a Vyzvednisi.cz, které dávají jasný signál: Pojďme společně zachránit gastro!

Pandemie koronaviru zasáhla českou gastronomii ve velkém a podniky se často ocitají v existenční krizi. I z toho důvodu v pátek technologický start-up TRIFFT spustil nový katalog restaurací tzv. gastrotéku Mealio.cz a kampaní #domajez podpořil snahu o odpovědné chování a zároveň pomoc restauračnímu byznysu.

„Od pátku jsme se nezastavili. Restaurace píší, volají a my neustále nahráváme nové a stejně tak vylepšujeme prostředí webu pro uživatele. Podniky byly rády, že se mohou v naší gastrotéce objevit, ale především z menších měst jasně znělo, že kapacitně rozvoz prostě nezajistí. No a přirozený partner byl na světě. Kluci ze Storyous a Dotykačky pro nás byli inspirací a motivací pro urychlení spuštění. Takže jsme si v pátek napsali, zavolali, o víkendu na tom leželi a jsem nesmírně rád, že do toho s námi jdou,“ popsal Jakub Minks, CEO TRIFFT, který stojí za projektem Mealio.cz.

Doposud totiž webový katalog pod jednu střechu dával informace pouze o známých rozvozech nebo restauracích, které jsou schopny si ho zajistit samy. Nová spolupráce otevírá další možnosti.

„Náš projekt samozřejmě stále běží, přidáváme další podniky, ale myšlenka jednotné střechy se nám líbí. Pochopili jsme, že Mealio.cz není konkurence a jako průkopníci pomoci podnikům v online světě rádi přidáme našich 1 600 podniků a klukům pomůžeme. Současná situace jasně ukazuje, že i restaurace se budou muset více přesouvat do online světa a kdo jiný a jindy by jim měl pomoci, než my a právě teď,“ uvedl Igor Třeslín, CEO Storyous, které před dvěma týdny spustilo web Kdesenajim.cz.

Data se rozhodl poskytnout i další hráč na poli technologických řešení.

„Chceme pomoci a líbí se nám každý projekt, který se snaží o to samé. Navíc, čím více budou naše partnerské podniky vidět, tím větší šance, že jim to reálně pomůže. Spojení je dobrý nápad, každý si vybere. Za nás je klíčové, že se objeví i možnost vyzvednutí jídla přímo v podniku. Mnoho z nich totiž opravdu nemá kapacitu na rozvoz. Tím jsou možnosti kompletní a můžeme společně pracovat na podpoře české gastronomie,“ dodal Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka, která stojí za projektem Vyzvednisi.cz.

Podpořte projekt nahlédnutím na www.mealio.cz // www.domajez.cz a koukněte, kde vám to dovezou nebo kde si to můžete v klidu vyzvednout. Navštivte také www.kdesenajim.cz a www.vyzvednisi.cz.

Pro editory

Mealio.cz je unikátní platformou, které pod jednu střechu přivádí všechny informace o roznáškových službách i vlastních rozvozech restauračních podniků. Cílem projektu a kampaně #domajez je propojit restaurace, bistra a kavárny do jednoho celku tak, aby si lidé mohli jednoduše vybrat a zároveň podpořit českou gastronomii. V současné chvíli, se k podpoře tzv. bistro-heuréky, připojily i projekty Kdesenajim.cz (Storyous) a Vyzvednisi.cz (Dotykačka). V nejbližších dnech tedy přibydou další objednávkové služby, nezávisle doručující restaurace i možnosti vyzvednut přímo v podniku. Iniciativa chce inovativní a hravou kampaní podpořit objednávání jídla domů, a tím ekonomicky podpořit českou gastronomii a zároveň motivovat lidi, aby zůstali doma. Za projektem stojí česko-slovenský technologický a online start-up TRIFFT.

Storyous je český post-startup vyvíjející pokladní a manažerský systém pro podnikatele v gastronomii. V čele společnosti stojí, která je součástí skupiny Rockaway Capital, stojí Igor Třeslín známý projektem Lunchtime.cz, největším českým portálem s restauracemi, který v roce 2014 koupila nadnárodní společnost Zomato. Mezi klienty Storyous patří síť restaurací Modrý zub, podniky Ambiente aj. Spuštěním webu kde se najím.cz s mapou podniků, které jsou i nyní otevřené a nabízejí možnost vzít si jídlo či pití domů, Storyous jako první nastartovali vlnu pomoci restauracím, které se právě teď ocitají v existenční krizi.

Dotykačka se specializuje na EET pokladní systém pro menší a střední obchody, restaurace a kavárny a malé živnostníky. Na portálu vyzvednisi.cz umožňuje nabízet a vyhledávat restaurace a obchody v okolí, které rozváží jídlo nebo umožňují vyzvednout si předem objednané zboží.

AMI Communications je největší česká PR agentura s více než 25 lety praxe nejen v ČR, ale i na dalších evropských trzích s přímým zastoupením i na Slovensku a v Bulharsku. Do projektu vstupuje jako partner pro komunikaci a styk s veřejností.