Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos opět putuje do ŠKODA AUTO

Praha, 15. června 2020 – Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské agentury Randstad stala stejně jako v loňském roce společnost ŠKODA AUTO, druhou příčku obhájila společnost Microsoft a třetí obsadila Kofola. Ocenění Randstad Award, o kterých v nezávislém průzkumu rozhoduje široká veřejnost, se letos muselo obejít bez tradičního slavnostního galavečera a jednotliví vítězové převzali ocenění z rukou zástupců agentury Randstad individuálně. 

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který probíhá již 20 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního dvacátého ročníku se zúčastnilo více než 200 000 respondentů ve 33 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil potřetí, a to na vzorku 4 724 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru. 

Kromě samotné atraktivity respondenti hodnotí i další atributy, např. pověst zaměstnavatele, finanční zdraví, používání moderních technologií, jistotu zaměstnání, možnosti kariérního posunu, mzdu a benefity, atmosféru na pracovišti či zajímavost náplně práce. „V očích většiny zaměstnanců jsou atraktivní zejména ty společnosti, které nabízí dobrou mzdu a benefity, vládne u nich příjemná pracovní atmosféra a lidé mají příležitost dostat se k zajímavé práci.  Právě tyto atributy, spolu s důrazem na jistotu práce, považují uchazeči při hledání nového zaměstnání za nejdůležitější a zároveň jsou přesvědčeni o tom, že je zaměstnavatelé neposkytují v dostatečné míře,“ uvádí Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, a dodává: „Společnosti, které se umístily na příčkách vítězů, ovšem tyto atributy umí dobře komunikovat, a proto v očích veřejnosti v těchto oblastech vynikají. Na trhu práce jim to poté přináší výrazné výhody. Všem vítězům blahopřejeme.“ 

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR: 

  1. ŠKODA AUTO
  2. Microsoft
  3. Kofola
  4. IBM
  5. LEGO Production
  6. Seznam.cz
  7. Siemens
  8. Avast 
  9. ČEZ
  10. Nestlé Česko

„Vítězství v průzkumu Randstad nás velice těší. Je potvrzením, že práce ve společnosti, která nabízí svým zaměstnancům stabilní zázemí, možnost osobního i kariérního rozvoje a v neposlední řadě atraktivní finanční ohodnocení, je tím, co naši zaměstnanci oceňují,“ uvádí Petra Meliška, vedoucí náboru a HR marketingu společnosti Škoda Auto.

„Jsme velmi rádi, že se nám opět podařilo obhájit pozici jednoho z nejatraktivnějších zaměstnavatelů v České republice. Věříme, že flexibilní pracovní prostředí, důraz na rozvoj talentů a silná firemní kultura založená na sdílených hodnotách z nás činí skutečně top zaměstnavatele, a to nejen v segmentu informačních a komunikačních technologií, ale na českém trhu jako celku,“ říká Klára Žižková, ředitelka lidských zdrojů ve společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko.

„Dobrá pověst Kofoly je obrazem lidí, kteří ji tvoří, toho, co dělají, jak a proč to dělají. Značka firmy, značky našich nápojů, ale i značka zaměstnavatele jsou u nás úzce propojeny – jak fakticky, tak v komunikaci. Naše podnikání navazuje na tradice a rozvíjí je tam, kde jsou doma. Žijeme skutečné příběhy našich značek – od surovin až po konečný výrobek. Vše, co děláme, stavíme na trvalých a sdílených hodnotách. Láska, respekt k přírodě, otevřenost a neustálé hledání nových cest, to vše je součástí naší DNA. Posiluje nás početná komunita ambasadorů z řad našich zaměstnanců, jejich lídrů, obchodních partnerů, spotřebitelů, ale i našich sousedů v jednotlivých regionech,“ komentuje ocenění Hana Caltová, personální ředitelka společnosti Kofola: „Patřit mezi TOP 10 v Randstad Award v České republice je pro nás velká čest a letošní 3. příčka také velkou motivací i závazkem na další cestě.”

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award opět oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z jednotlivých oborů:

Vítěz z oboru IT a telekomunikace: Microsoft

Vítěz z oboru farmacie a přírodní vědy: Pfizer

Vítěz z oboru obchodní služby: SAP Services

Vítěz z oboru automotive: ŠKODA AUTO

Vítěz z oboru výroba: LEGO Production

Vítěz z oboru bankovnictví a pojišťovnictví: Air Bank

Vítěz z oboru FMCG: Kofola

Vítěz z oboru logistika a doprava: ČSA/Travel Service (dnes Smartwings)

Vítěz z oboru energetická řešení, stavebnictví a facilities: ČEZ

Vítěz z oboru retail: IKEA

O průzkumu Randstad Employer Brand Research:

Nezávislý průzkum zpracovává pro Randstad společnost TNS Kantar na základě vlastní vyvinuté metodiky. Je založený na vnímání obecné populace v dané zemi. Průzkum zkoumá úroveň atraktivnosti zaměstnavatele u 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru v zemi, které zná alespoň 10 % populace. Letošní ročník je 20. v řadě a zahrnuje 6 162 firem a více než 200 000 respondentů ve 33 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil po třetí a to na vzorku 4 724 respondentů. Reprezentativní vzorek respondentů zahrnuje zaměstnané (64 %) a nezaměstnané (4 %) osoby, studenty (11 %), OSVČ/podnikatele (6 %), ženy/muži v domácnosti (7 %) ve věku 18 až 65 let, přičemž věková skupina 25 – 44 let je navýšena oproti ostatním skupinám. Dotazování prostřednictvím online dotazníku proběhlo mezi 18. prosincem 2019 – 23. lednem 2020.

O společnosti Randstad

Randstad je globálním lídrem v segmentu HR služeb a specializuje se na řešení v oblasti flexibility práce a poskytování personálně poradenských služeb. Podporujeme lidi a společnosti v dosažení jejich skutečného potenciálu. Věříme, že nejlépe se toho dá dosáhnout spojením lidského přístupu s využitím nejmodernějších technologií. Naše portfolio služeb zahrnuje klasické agenturní zaměstnávání a vyhledávání pracovníků na hlavní pracovní poměr, in-house řešení, executive search a komplexní řešení v oblasti HR. V roce 2019 jsme pomohli více než dvěma milionům uchazečů najít smysluplné zaměstnání u našich 280 000 klientů. Dále jsme vyškolili více než 350 000 lidí. Randstad je aktivní ve 38 zemích a v téměř polovině z nich patří mezi top 3 společnosti působící v oboru. V roce 2019 měl Randstad v průměru 38 280 vlastních zaměstnanců a vygeneroval příjmy v hodnotě 23,7 miliard eur. Randstad N.V. byl založen v roce 1960, se sídlem v Diemen (Nizozemí) a je kótován na NYSE Euronext Amsterdam. Pro více informací navštivte www.randstad.com.

Randstad je dvojka na českém trhu, v České republice má 170 konzultantů a poskytuje služby v oblasti agenturního zaměstnávání, procesního řízení lidských zdrojů a vyhledávání lidí na stálé úvazky klientům prostřednictvím 20 pracovišť. Více informací na www.randstad.cz.