Prázdninové měsíce přály tematickým televizním stanicím

Praha, 7. 9. 2020 – Tematické televizní stanice se během prázdnin těšily velkému zájmu, a to i přes to, že obecně Češi v letních měsících sledují televizi méně. „Diváci tematických televizních stanic tvoří specifickou skupinu, která často vyhledává konkrétní obsah a je svým televizním stanicím věrná i v průběhu letních prázdnin. Navíc velké televizní stanice v létě nasazují prázdninové programové schéma, z čehož rovněž těží tematické stanice a právě v tomto období vykazují nejvyšší podíl na sledovanosti z celého roku,” vysvětluje Michaela Vasilová, Managing Director Atmedia.

Také společnost Atmedia, která v České republice obchodně zastupuje 29 tematických televizních stanic, zaznamenala v červenci a srpnu rekordní podíly na sledovanosti. V červenci poprvé ve své historii překonala 5% hranici podílu na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let a v srpnu tento podíl potvrdila, když dosáhla celkového podílu na sledovanosti ve výši 5,3 %. Meziročně je to o 13 % více. Celkem v průběhu letních prázdnin oslovily tematické televizní stanice Atmedia 5,7 milionu diváků ve věku 4+.

Rostly dokumentární, filmové, sportovní i dětské televizní stanice

Nejvíce přály letní prázdniny dětským tematickým stanicím. V porovnání s prvním pololetím letošního roku společně navýšily Cartoon Network, Disney Channel a Minimax svůj podíl na sledovanosti o 61 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let. Vyšší podíl na sledovanosti zaznamenaly v červenci a srpnu rovněž dokumentární, filmové a seriálové stanice z portfolia mediálního zastupitelství Atmedia. „Lidé o letních prázdninách samozřejmě tráví více času venku v přírodě, ovšem sledují i televizi. Večer si rádi pustí zajímavý film, dokument či oblíbený seriál. V České republice jsou populární především české a československé filmy, ale na tematických televizních stanicích mají úspěch také hollywoodské filmy,” uvádí Michaela Vasilová.

Návrat hlásí rovněž sportovní televizní stanice, které v době celostátní karantény nemohly vysílat přímé přenosy sportovních událostí. V létě byla například zahájena letošní sezóna Formule 1, kterou vysílá Sport 1 a Sport 2. „Vysoká sledovanost přímých sportovních přenosů ukazuje, že se diváci po delší pauze již těšili na přenosy svých oblíbených sportů,” dodává Michaela Vasilová.

…………………………………………………………………………………………………………………

O společnosti

Společnost Atmedia Czech s.r.o. je obchodní zastupitelství téměř 30 tematických televizních stanic, které na českém trhu působí od roku 2008. Zabývá se prodejem televizní reklamy a zastupuje na českém trhu i většinu mezinárodních televizních stanic, včetně Fox International Company, Sony Pictures Television Network a Disney Television Group. Počátkem roku 2010 uvedla Atmedia na trh tehdy jedinečný způsob prodeje reklamního prostoru na tematických stanicích prostřednictvím prodejních balíčků.