COVID-19 přinesl omezení výkonnostní reklamy u cestovních kanceláří, módy i lékáren. Návrat k normálu je pomalý

Společnost PPC Bee, která vytvořila a provozuje stejnojmenné řešení pro automatizaci online marketingových aktivit analyzovala, jakým způsobem ovlivnilo přijetí karanténních opatření v půlce letošního března investice do výkonnostní reklamy.

Z analýzy vyplynulo, že investice do výkonnostní reklamy na první pohled nebyly výrazně omezovány. Marketingoví manažeři testovali nové strategie a přesouvali rozpočty mezi jednotlivými produktovými kategoriemi. Naopak cestovní kanceláře ihned po vyhlášení karanténních opatření zastavily veškeré investice do výkonnostní reklamy.

zdroj: ppcbee.com

Cestovní kanceláře

zdroj: ppcbee.com

Cestovní kanceláře musely reagovat velmi rychle. Ihned po zavedení karantény se investice do reklamy v tomto segmentu dostaly na nulu.

Kolem 25. května došlo k částečnému uvolnění koronavirových opatření a cestovní kanceláře začaly dohánět ztráty. Díky úpravám inzerovaných destinací a uvolňování koronavirových opatření se cestovní kanceláře dostaly na 50 % svých původních marketingových investic teprve za 4 měsíce od zavedení karantény.

E-shopy nabízející různorodý sortiment

U e-shopů, které se nesoustředí výhradně na konkrétní zboží a nejsou specializované, vypadala situace jinak. PPC kampaně se nevypínaly kvůli nízké poptávce, nýbrž kvůli úpravám inzertních strategií. Po vyhlášení karantény bylo zásadní vyhodnotit stav skladových zásob, změnu poptávky a přealokovat marketingové rozpočty na sortiment, který chtěli v tu chvíli zákazníci opravdu nakupovat. Od 25. května se vrátily tyto e-shopy na 80 % původních rozpočtů ve výkonnostní reklamě.

zdroj: ppcbee.com

Lékárny

První týdny po vyhlášení karantény marketéři v lékárnách kampaně pozastavovali nebo své rozpočty omezovali. Díky masivní březnové poptávce nebylo nutné, a tedy ani efektivní přivádět na webové stránky placenou návštěvnost. I tak stíhaly lékárny své zboží expedovat obtížně a musely své kapacity navyšovat. 

zdroj: ppcbee.com

Fashion

Až na výjimku, kterou je oblečení pro miminka, zaznamenal sníženou poptávku fashion segment. Jednotliví inzerenti volili rozdílné strategie a snažili se hledat cesty, jak své marketingové rozpočty do výkonnostní reklamy utrácet co nejefektivněji. 

Nicméně průměrně se investice do výkonnostní reklamy v době karantény snížila jen mírně. Pokles v útratách je více způsoben koncem výprodejů, které před karanténou probíhaly.

Od uvolnění opatření v květnu došlo k navýšení útrat do PPC reklamy cca o 21 %. 

zdroj: ppcbee.com

O PPC Bee

PPC Bee je česká jednička v oblasti automatizace online marketingových aktivit, která vyvinula a provozuje technologicky vyspělou aplikaci PPC Bee. Ta umožňuje uživatelům díky vysoce inteligentním automatizačním funkcím dosahovat zásadně lepších výsledků ve vyhledávacích i obsahových kampaních v platformách jako Google Ads, Sklik, Microsoft Advertising a nově i Facebook. PPC Bee umožňuje správcům reklam výrazně redukovat čas, šetřit marketingové rozpočty a dosahovat vyšších tržeb a lepší návratnosti investic (ROI).

Mezi klienty PPC Bee patří nejen přední české a slovenské digitální agentury jako Acomware, Kofein, Besteto, ui42, ale také největší zadavatelé reklamy z oblasti e-commerce jako Alza, Mall Group, Heureka, NOTINO nebo CZC. Těmto a dalším klientům PPC Bee automatizuje online reklamy ve 45 zemích po celém světě.