MAFRA je stále jedničkou na trhu, vyplývá z Media projektu za 2. a 3. čtvrtletí 2020. Její tištěné tituly i v nepříznivé době významně bodují u čtenářů a inzerentů.

Tištěné tituly z portfolia mediální skupiny MAFRA prokázaly i ve složitém období změn a omezení v souvislosti s covidem své nezpochybnitelné kvality. Během 2. a 3. čtvrtletí letošního roku podávaly stabilní výkon pro čtenáře a svým inzerentům přinesly silný a efektivní zásah. Potvrzují to aktuálně publikované výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt. 

Mediální skupina MAFRA prostřednictvím svých titulů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a je tak největším multimediálním domem na českém trhu.

Mezi celostátními novinovými tituly svoji pozici stabilně udržují nejčtenější zpravodajský deník MF DNES se 461 tisíci čtenářů i deník Lidové noviny se 177 tisíci čtenářů. 

Nejčtenější deník zdarma Metro oslovuje 329 tisíc čtenářů. Velmi vysoký zásah vykazuje také týdeník zdarma 5plus2, s počtem 592 tisíc čtenářů.

Tradičně úspěšný je nejprodávanější zpravodajský a společenský týdeník TÉMA se 199 tisíci čtenářů na vydání.

Výborně si vedly tituly MAFRA v segmentu společenských časopisů: týdeníky Rytmus života s 388 tisíci čtenářů a Pestrý svět s 209 tisíci čtenářů jsou pevně usazeny v horní polovině žebříčku a pozadu nezůstaly ani jejich návazné značky – měsíčníky Rytmus života-Retro a Pestrý svět-Nostalgie.

Také mezi tituly pro ženy mají časopisy MAFRA silnou pozici: čtenost roste dvěma nejsilnějším týdeníkům Chvilka pro tebe s 318 tisíci čtenářů a Tina se 148 tisíci čtenářů. 

Žebříček titulů životního stylu pro ženy vede čtrnáctideník Žena a život s 215 tisíci čtenářů a čtenářsky posilují měsíčníky Cosmopolitan (na 132 tisíc čtenářů) i Harper´s Bazaar (na 64 tisíc čtenářů).

V rostoucích segmentech titulů o vaření a programových časopisů boduje měsíčník Chvilka v kuchyni se 146 tisíci čtenářů i čtrnáctideník TV Max se 452 tisíci a Týdeník Televize se 120 tisíci čtenářů, doplněné čtrnáctideníky TV Revue a TV Plus14.

Zdroj: 

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. a 3. čtvrtletí 2020

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 57,7 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,5 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.