Letošní Vánoce budou o zdraví

Chrudim, 21. prosince 2020 – Češi si letos popřejí pod stromečkem hodně zdraví slovy i činy: hitem vánočních nákupů na největší lékárně českého internetu Lékárna.cz jsou doplňky stravy na podporu imunity pro dospělé i pro děti. A nebudou se nijak šidit – rychle se vyprodávají hlavně drahé přípravky. Tahákem letošních předvánočních prodejů jsou ale i superpotraviny.

„Proti loňsku se poptávky změnila ve prospěch toho, co souvisí se zdravím a imunitou, a to bez ohledu na cenu. Zákazníci neváhají utrácet za drahé přípravky a přístroje, které jim péči o zdraví usnadní. Loni byla hitem kosmetika, letos je to jednoznačně zdraví: imunita, vitamíny, zdravé vaření, v závěsu pak zubní kartáčky, tonometry a glukometry, pomocníci pro zdravé vaření. Rychlostí blesku mizí i vitamíny pro děti,“ říká Karel Klodner, ředitel Lékárna.cz. 

Nákupní košíky internetové lékárny ale plní i superpotraviny, dlouhodobě je to stále rostoucí kategorie, meziročně jsou tržby o 55 % vyšší než loni. Zájem o ořechy, mandle, oleje a semínka může souviset se změnou životního stylu ve vazbě na covid-19 a to, že si tento prodejní sortiment drží dobré prodejní pozice i v předvánočním čase, považují v Lékárna.cz za dobrý signál pro zdraví. „Tento rok se lidé zaměřují na zdravotní styl a posílení imunitního systému více než obvykle, a superpotraviny, to je dobrá volba – obsahují mnoho zdraví prospěšných látek: vitamíny, minerály, antioxidanty a další pro tělo důležité živiny,“ říká Pavla Horáková, lékárnice Lékárna.cz.

Přípravků na podporu imunity prodává letos Lékárna.cz o 40 % víc než loni stejně jako zubních kartáčků. Zhruba 35 % vyšší zájem je o tonometry a glukometry. „Je to dobrý signál, že se lidé o sebe víc starají – nebo si přejí, aby se o sebe víc starali jejich blízcí. Podpora imunity je důležitá celoročně, ideálně spolu s celou sestavou drobných změn v našem životním stylu. A stejně jako zdravý životní styl se na imunitě podepisuje i stav dutiny ústní. Zdravé dásně a zuby snižují pravděpodobnost průniku patogenů z dutiny ústní do těla,“ dodává lékárnice P. Horáková.   

Neklesají ani prodeje roušek a respirátorů. „Zařadili jsme do nabídky i FFP3 respirátory, zájem o tento zdravotnický sortiment je dlouhodobě vysoký a od trendu barevných a vzorovaných modelů jsme se teď před Vánoci dostali k trendu pořizovat si dražší typy. Jen pro ilustraci: za celý rok 2019 jsme na Lékárna.cz prodali 132 kusů roušek a letos 654 209 kusů,“ dodává K. Klodner.

Lékárna.cz spustila v říjnu Vánoční akci se speciální nabídkou i zvláštním rozcestníkem, který ulehčuje výběr vánočních dárků pro zdraví specifickými podkategoriemi, jednoduchými filtry a předvybranými tipy. Zákazníci si mohou vybrat odměny dle výše svého nákupu – často si vybírají právě vitamíny, multivitaminy i magnézium. 

Největší lékárna na českém internetu patří do TOP3 českých lékáren, loni nastartovala 2,5krát rychlejší růst oproti průměrnému růstu v české e-commerce a utržila 670 milionů korun. Letošní tržby odhaduje na dvojnásobné.

O Lékárna.cz: Lékárna.cz je první lékárenský e-shop v ČR, vznikla v roce 1999, prodává široký sortiment pro zdraví a krásu – léčivé volně prodejné přípravky, potravní doplňky a vitamíny, dermokosmetiku, zdravé potraviny i přístroje. . Získala Cenu kvality v anketě ShopRoku 2017, dlouhodobě se umisťuje na předních místech. „Na konci všech našich aktivit vždycky musí být šťastný klient, ať už jím je pacient, zákazník nebo zaměstnanec,“ zdůrazňuje PharmDr. Vladimír Finsterle, zakladatel a majitel společnosti Pears Health Cyber, která Lékárna.cz provozuje.