Nábytková banka Praha využívá nástroj Aptien pro evidenci nábytku a domácího vybavení potřebným

Nábytková banka Praha je střediskem Centra sociálních služeb Praha, které využívá nástroj Aptien k evidenci nábytku a domácích potřeb Pražanům v nouzi, kteří si nemohou dovolit jiný způsob pořízení tohoto vybavení do svých domácností.

Služeb nábytkové banky Praha mohou využít matky samoživitelky, rodiny s dětmi, senioři, lidé se zdravotním znevýhodněním, nebo lidé, kteří doposud byli bez domova a aktuálně se stěhují do vlastního bytu. Na pomoc mají dále nárok klienti sociálních služeb a mladí lidé, kteří přicházejí z dětských domovů a podobných zařízení. 

“Nábytkové bance pomáháme rádi, náš software jim výrazně usnadňuje práci a šetří čas. Ten tak mohou věnovat ve větší míře svým klientům,” říká David Melichar, ředitel Aptien Labs.

Nábytková banka Praha slouží k příjmu, skladování a distribuci nábytku a dalšího potřebného domácího vybavení. Právě pro tyto účely také využívá řešení od Aptien Labs. V rámci nábytkové banky funguje rovněž dílna, ve které se provádí drobné opravy nábytku. Vedle role sociální tak banka plní i funkci ekologickou. Umožňuje další smysluplné využití nábytku a elektrospotřebičů, čímž prodlužuje jejich životnost a snižuje množství odpadu, který by jinak skončil na skládkách. 

“Aptien nám výrazně pomohl zjednodušit práci, zpřehlednit procesy a zlepšit evidenci. Od původního evidování v záplavě tabulek se nám velmi rychle podařilo přejít na efektivní systém. Navíc takový, který je uživatelsky přívětivý a snadno použitelný,” dodává Tomáš Valenta, vedoucí Nábytkové banky Praha.

O Aptien Labs

Aptien Labs je českou společností, za jejímž vznikem stojí David Melichar, který firmu založil během svého pobytu v San Franciscu. Zaměřuje se na vývoj nástroje pro komplexní softwarové řešení firemní back-office administrativy. 

Aplikaci od Aptien Labs využívá celosvětově více než 150 firem a institucí různé velikosti, které ji používají pro správu administrativy svých zaměstnanců. Je využitelná při příchodu nových zaměstnanců, jejich zaškolování a po ukončení jejich pracovního poměru také při jejich odchodu z firmy, kdy pomáhá například hlídat, jestli bývalý zaměstnanec vrátil veškeré zapůjčené vybavení. Aplikace od Aptien Labs může dále u firem suplovat roli interního komunikačního nástroje. Slouží také pro správu firemního majetku. Hlídá a připomíná termíny revizí technických zařízení nebo upozorní, že se blíží konec platnosti lékárničky ve služebních autech.

Společnost vznikla v roce 2015 pod názvem Onesoft Connect. V březnu 2021 se přejmenovala na Aptien Labs a to z důvodu globální expanze.