Disivo získalo 2,5 milionu od Heureky a Nation1

Praha, 14. 12. 2021 – Rychle rostoucí startup Disivo, který se specializuje na optimalizaci a automatizaci cenotvorby pro e-shopy, dostal od svých aktuálních investorů, tedy cenového srovnávače Heureka a fondu Nation1 investici ve výši 2,5 milionu korun. Ta má posloužit k další akceleraci růstu a k přípravě na větší investiční kolo, při němž chce startup nabrat až 1,5 milionu eur, tedy 40 milionů korun.

“Posledního půl roku zažíváme rychlý nárůst poptávky a počtu klientů. Velkou zásluhu na tom mají dva seniorní obchodníci, které jsme nabrali. Rozhodli jsme se proto, že využijeme pozitivní situaci a před větším investičním kolem požádáme partnery o další podporu pro náš růst. Myslím, že se nám daří přesvědčovat české e-shopy, že je potřeba řešit cenotvorbu profesionálně a brát ji jako přirozenou součást marketingu. S cenami počítanými v Excelu není podle nás možné být dlouhodobě úspěšný. Jsem rád, že se o naší vizi daří přesvědčit i naše investory, tedy Heureku a fond Nation1,” říká k investici Petr Bláha, CEO Disivo. 

Pro větší a střední e-shopy je automatizovaný proces výběru nejlepší možné ceny nesmírně důležitý. Při větším objemu dat bývá náročné kontrolovat a přizpůsobovat ceny trhu, takže se používání nástrojů pro zefektivnění pricingu v oblasti e-commerce stává mnohokrát rozhodujícím pro úspěšný obchod. Implementací nástroje Disivo do internetových obchodů lze zisk zvýšit průměrně o 8 %. Rekordní zvýšení se povedlo například u e-shopu Uni-max, o 32 %. 

Tomáš Braverman, CEO Heureka Group k investici říká: “úspěch Heureka Group spočívá v tom, že věnujeme maximální pozornost všem aspektům online obchodování. Cena a práce s ní je extrémně důležitý parametr. To, že jsme tak blízko u Disiva a využíváme jeho technologie nám dává nejen konkurenční výhodu, ale i vhled do této problematiky. Pro mě je Disivo jedním z nejnadějnějších e-commerce startupů v Česku”. 

Disivo vnímáme jako kvalitní strategický nástroj s potenciálem, který díky zvýšenému zájmu o optimalizaci procesů v e-commerce v současnosti dosahuje velice dobrých výsledků. Právě optimalizací lze u klientů docílit dramatického zvýšení zisku. Předpokládáme, že ani v následujícím roce tomu nebude jinak a jeho rozvoj ještě zrychlí. Ostatně i plánovaná series A investice má Disivo posunout do Evropy, 40 % z ní půjde na expanzi,” dodává Petra Končelíková, Partner fondu Nation1. 

O Disivo 

Disivo je český technologický startup, který se zaměřuje na dynamickou cenotvorbu pro e-shopy. Zohledňuje prodejnost jednotlivých produktů, jejich skladové zásoby, strategie produktové cenotvorby a data získaná od konkurence. Tím dokáže firmám díky optimalizaci zvýšit zisky v průměru o 8 % a ušetřit produktovým manažerům až dva dny práce týdně. Projekt vznikl v roce 2018 a vedle tuzemského trhu působí také na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Disivo využívá například online lékárna Pilulka.cz. Do rozvoje produktu a zahraniční expanze Disiva v roce 2020 investovali 400 000 eur český kapitálový fond Nation 1 spolu s tuzemskými investory Martinem Rozhoněm a Kamilem Levinským.