Národní divadlo šetří náklady díky řešení Aastra 5000

Praha, 21. listopadu 2012 – Společnost Aastra, globální poskytovatel řešení podnikových komunikací a lídr na českém komunikačním trhu v posledních 2 letech*, oznámila, že Národní divadlo, nejvýznamnější divadelní scéna České republiky, úspěšně implementovalo komunikační řešení Aastra 5000 v budově Státní opery. Tím byl završen několikaletý projekt transformace komunikační infrastruktury, který zahrnul mj. kompletní výměnu ústředen na všech lokalitách Národního divadla. Technologie, kterou implementovala firma atlantis telecom, partner společnosti Aastra v České republice, pomohla významně uspořit náklady na volání a zvýšit kvalitu hlasové i datové komunikace. (TZ)

Komplexní projekt výměny komunikační infrastruktury probíhal ve třech fázích, během kterých došlo k nahrazení zastaralých ústředen řešením Aastra 5000, a to na všech lokalitách včetně areálu vlastního Národního divadla, Stavovského divadla, Nové scény, Divadla Kolowrat a všech dalších provozních budov. V souvislosti s organizačním přičleněním areálu Státní opery k subjektu Národního divadla došlo letos k nasazení Aastra 5000 také v této lokalitě. Součástí projektu bylo nahrazení původní konektivity optickými vlákny.

Nové řešení nahradilo stávající analogové kanály, díky kterým muselo Národní divadlo platit za volání mezi jednotlivými budovami, neboť v té době organizace nedisponovala konektivitou propojující existující ústředny v jednotlivých lokalitách. Vedle volání se nové řešení nyní využívá také k zajištění přístupu do Internetu, pro potřeby počítačových sítí a pro řízení energetického hospodářství všech budov Národního divadla.

Nasazená IP technologie umožňuje nyní jednotlivým lokalitám transparentně volat do veřejné sítě přes centrální ústřednu umístěnou v provozní budově Národního divadla. Díky implementaci nové centrální ústředny, přes kterou se realizují všechny telefonní hovory do vnějšího světa, ušetřila organizace významné poplatky za volání mezi jednotlivými budovami.

„Nasazení řešení Aastra společností atlantis splnilo naše očekávání,“ řekl Ing. Václav Pelouch, technicko-provozní ředitel Národního divadla. „Investice vložené do prvních dvou etap se nám vrátily zhruba po prvních dvou letech. Důležitým výsledkem byla centralizace komunikačního provozu, která se projevila vyšší spolehlivostí a přehledností pro příchozí volající. Oceňujeme přístup společnosti atlantis, která nám nabídla postupnou implementaci moderního sofistikovaného řešení bez potřeby nahrazení veškeré původní infrastruktury, čímž byla zajištěna rychlá návratnost investic.“

Nasazená distribuovaná architektura též umožňuje využívat stávající analogové linky. Díky kombinaci klasické telefonie a moderních IP technologií mohou být IP telefony i původní analogová zařízení ve společnosti používány společně, zatímco starší zařízení budou nahrazována postupně.

O Národním divadle

Národní divadlo představuje nejvýznamnější divadelní scénu České republiky. Dnešní podobu Národního divadla tvoří čtyři umělecké soubory – Opera, Činohra, Balet a Laterna magika. Pod uměleckou správu divadla patří pět scén – Národní divadlo, Stavovské divadlo, Nová scéna, Divadlo Kolowrat a od letošního roku nově také Státní opera. K instituci Národního divadla organizačně patří rovněž řada provozních budov, skladů a výrobních prostor.

*Zdroj: © MZA Ltd, Čtvrtletní report Corded PBX/IP PBX, edice Q1 2012

O společnosti Aastra

Aastra Technologies Limited, (“Aastra”) je globální společnost v segmentu podnikových komunikací. Globální centrála společnosti se nachází v kanadském Concordu. Aastra vyvíjí a dodává inovativní komunikační produkty a aplikace pro podnikovou sféru. Globální obchodní aktivity společnosti Aastra zahrnují více než 50 milionů instalovaných linek po celém světě a přímou i nepřímou přítomnost ve více než 100 zemích. Aastra se zaměřuje výhradně na podnikové komunikace a nabízí jedno z nejucelenějších portfolií řešení unified communications, jež jsou individuálně přizpůsobena požadavkům zákazníků. Portfolio produktů zahrnuje funkčně bohaté telefonní systémy pro malé a středně velké firmy, velká, škálovatelná řešení pro velké korporace, integrovaná řešení mobility a call centra, a také široký výběr terminálů. Díky zaměření na otevřené standardy Aastra umožňuje podnikům komunikovat a spolupracovat efektivněji. Více informací o společnosti lze nalézt na http://www.aastra.com