Praha 18. května – Softwarová a konzultační společnost Aimtec, která je českým lídrem v oblasti digitalizace výroby a logistiky pro průmyslové firmy, před několika lety zamířila na globální trhy. Rozhodla se toho dosáhnout díky pevné pozici v Německu, se strategií a marketingem jí pomohl Ondřej Rudolf z agentury Blueberry. Ten se se svým týmem postaral o definici značky pro globální trh, produktovou a komunikační strategii a vybavení komunikace – tedy o nový obsah, branding a komunikační nástroje. Kompletní case study Aimtec je k dispozici zde.
“Po sérii interních workshopů a analýz trhu jsme došli k definici, která se pak ve zkratce stala novým sebevyjádřením firmy: Be digital. Faster. Ta se stala její brandovou mantrou postavenou na třech strategických pilířích; Digital Factory reprezentuje digitalizaci výroby a logistiky, Digital Delivery co nejefektivnější realizaci projektů a Expert Know-How, které představuje neustálou péče o znalostní kapitál firmy a sdílení se zákazníky. Tohle základní rozdělení umožnilo managementu lépe plánovat změnové aktivity, které se zároveň staly strukturou veškeré komunikace. Najednou se vše zjednodušilo, obrovský slon se stal řiditelným a lidem bylo jasnější, na čem se právě dělá a kam které téma patří,” říká Ondřej Rudolf, CEO Blueberry.
“Aimtec se díky úspěšnému růstu dostal do situace, kdy jsme museli začít oslovovat nadnárodní firmy v zahraničí. Dokonce v mnoha českých pobočkách jsme dokázali zavést optimalizace a efektivitu vyšší než v jejich zahraničních sesterských nebo mateřských firmách. Byl tedy nejvyšší čas nejen fungovat, ale také komunikovat jako globální hráč. Chtěli jsme dosáhnout toho, že nás budou korporace uznávat jako světového partnera a ne jen provinční firmu. Chtěli jsme získat lepší vyjednávací pozici díky silné značce. To se nám díky strategii od Ondřeje Rudolfa z Blueberry podařilo. Dnes, kdy se digitalizace výroby stává skutečným imperativem, je více než výhodné být připraven na globální soutěž. A to nyní Aimtec určitě je,” říká Roman Žák, předseda představenstva a spolumajitel Aimtec.
Západní Evropa je vstupní branou pro globální trhy
Aimtec se díky proměně značky a jasnější strategické struktuře především lépe prosazuje na globálních trzích a překonal tak handicap firem začínajících mimo Západní Evropu, který neustále v tradičních odvětvích přetrvává. Významnou proměnou prošel celý marketing firmy, rozšířil se tým a péče o značku nabyla strategického významu. Aimtec se se svými 200 zaměstnanci přestěhoval do exkluzivních moderních prostor a dále konzistentně pracuje na své reputaci.
“Nová marketingová strategie nás velice posílila v očích korporací. Najednou nás neberou jako provinčního dodavatele, ale jako firmu, která je schopná realizovat projekty globálně. Firmy, které nás předtím nevnímaly, nás najednou mnohem víc uznávají, cítíme se mnohem silnější v kramflecích,” doplňuje Roman Žák.
Paralelně s novou strategií navrhl designér Dima Strapchev pro Aimtec novou vizualitu, která rozvíjí flexibilnost a proměnlivost odvětví, přinesla do firmy svěží barvy a tvary vycházející z průmyslového světa. Stala se tak pro klienty snadno rozpoznatelnou a srozumitelnější.
Expertní know-how Aimtecu prezentuje konference a vlastní odborný časopis
Aimtec dlouhodobě organizuje výroční konferenci Trends in Automotive Logistics. Po 17 let šlo o kombinaci odborného workshopu a firemní párty. Ondřej Rudolf pomohl zrevidovat její pojetí a navrhl konferenci nejen udržet, ale naopak ji posunout na evropskou úroveň. Z lokální akce se během tří let stala respektovaná středoevropská konference s významnými spíkry i partnery. A to jak díky nasazení vedení a marketingového týmu, tak posílení její značky, odpovídající úpravě stylu a odladění několika nedostatků, které komunikaci dosud provázely.
Konference se staly spolu s vlastním odborným periodikem AIMagazine hlavními nástroji strategické oblasti Expert Know-How, neboť jen perspektivní a sebevědomá firma dokáže konzistentně sdílet odbornou znalost se svým publikem. “Je skvělé být u toho, kdy si firma sama uvědomí svoji sílu, dokáže ji promítnout do nové značky a maximálně ji využít pro expanzi,” shrnuje Ondřej Rudolf a dodává: “Pro firmy dodávající v globálním nebo evropském měřítku, což je z našich průmyslových podniků většina, je v současné době důležité přestat se podceňovat a vstoupit na změněné trhy s odpovídajícím sebevědomím. Jsme v mnoha specializacích lídry a je potřeba to dát světu znát.”
Blueberry je marketingová agentura, která se zaměřuje na komplexní marketingovou komunikaci, ale i výzkum, tvorbu strategií značek a produktů, kreativu a zejména efektivní online marketing a výkonnostní kampaně. Nově je členem mezinárodní asociace ESOMAR, která je garantem nejvyšších standardů v marketingovém výzkumu. Nedávno také oslavila deset let na trhu, během kterých se úspěšně stará o klienty, jako jsou Škoda Auto, Allianz nebo Nestlé, nově však i Total ČR, ŠKODA JS či Edenred. Tým Blueberry tvoří 25 zkušených marketérů v Praze a na pobočce v Plzni. Digitální divize Blueberry se soustředí na komplexní online strategie, sociální sítě, online reputaci značky, SEO a PPC kampaně.