Svět sportu těží z výhod digitálních technologií a cloudů

V digitální éře je pro úspěšné podnikání a konkurenceschopnost velmi důležitá relevantní, častá a personalizovaná komunikace se zákazníky. Je nadmíru pravděpodobné, že právě firmy, které využijí možnost zásadně změnit vztah se svými zákazníky, získají odměnou jejich loajalitu a ochotu utrácet za produkty těchto firem. Jde o důležitý faktor úspěchu, protože konkurence na trhu neustále roste. (TZ)

Možná to bude pro někoho překvapivé, ale za pokrokem ve využívání digitálních technologií stojí do značné míry sport. Již několik let se pořádající organizace po celém světě snaží o zvýšení dostupnosti sportovních událostí širšímu okruhu fanoušků a diváků i o proniknutí do nových geografických oblastí a demografických skupin. Důvod pro tuto snahu je vcelku jednoduchý – čím více návštěvníků, tím lepší finanční stabilita a síla značky konkrétní sportovní události. A následně také větší množství zdrojů pro růst a expanzi i přitažlivost pro nejlepší talenty.

Součástí jejich strategie je i to, aby sportovní události byly pro fanoušky cenově dostupnější. Dnes rozhodně není možnost sportovního zážitku přímo v místě konání akce lacinou záležitostí. Například za účast na fotbalovém utkání může čtyřčlenná rodina zaplatit i mnoho tisíc korun, za lístky, parkování, občerstvení… Budoucí popularita sportu přitom závisí na schopnosti přilákat mladé publikum – osoby, které zůstanou příznivci sportu a postupem času se z nich stanou rodiče navštěvující sportovní události spolu s dětmi nebo třeba úspěšní podnikatelé, kteří budou na zápasy a utkání zvát své zákazníky. Generace Z je vysoce propojená a mladí lidé často sledují sport živě pomocí mobilů nebo na velké televizi v obývacím pokoji a současně o události živě diskutují na počítači s dalšími fanoušky.

Majitelé sportovních značek a pořadatelské společnosti usilují o celkové zkvalitnění zážitků veřejnosti různými způsoby tak, aby mohli zohlednit specifické požadavky návštěvníků. Některé stadiony mají vyhrazené místnosti, kde mohou maminky v klidu nakojit a přebalit své malé děti a na televizi sledovat průběh sportovního utkání – pro mnohé z nich může jít ve srovnání s pobytem doma nebo s úhradou za hlídání o atraktivnější možnost. Mnohá sportoviště nabízí i péči o potomky – ne všichni tříletí chlapci a děvčata jsou fascinováni několikahodinovým utkáním. Většina velkých stadionů nabízí i bezplatné Wi-Fi připojení, takže diváci mohou nejen živě sledovat utkání, ale také příspěvky na Twitteru a dalších sociálních sítí od sportovních komentátorů a zástupců hráčů. A své kroky navíc někdy pomocí tweetů vysvětlují i sportovní týmy. Všechny tyto na návštěvníky orientované výhody přispívají k bohatšímu a intenzivnějšímu prožitku z návštěvy sportovní události.

Agentura Amaury Sport Organisation (A.S.O.) je pořadatelem řady sportovních akcí včetně Tour de France a měla vizi revolučním způsobem fanouškům tohoto špičkového závodu zdokonalit zážitek z jeho sledování. V loňském roce proto A.S.O. za pomoci oficiálního technologického partnera Tour de France, společnosti Dimension Data, začala využívat digitální technologie, které umožnily během slavného závodu naplnit zvýšená očekávání fanoušků, sportovních komentátorů i médií. Prostřednictvím svého vlastního cloudu a pomocí odborných znalostí i zkušeností z oblasti big data a analytického zpracování nabídla společnost Dimension Data zcela nový digitální pohled na Tour, a to včetně okamžitých aktualizací o průběhu závodu i sdílení informací o poloze jednotlivých závodníků a jejich rychlosti s publikem. A to jak v případě sledování televizního vysílání, tak i při použití dalších digitálních platforem. Navíc díky tomuto řešení mohli průběh závodu minutu po minutě sledovat všichni příznivci cyklistiky z celého světa, tedy i ti, kteří z jakéhokoli důvodu nemohli Francii navštívit osobně.

Spojením síly a možností jednotlivých technologií umožnila společnost Dimension Data transformovat Tour de France do podoby skutečně globální sportovní události. Využití cloudu jako základu doplněného o rozsáhlé odborné zkušenosti z oblasti mobilních aplikací, bezpečnosti i správy dat a jejich zpracování svět cyklistického sportu radikálně změnilo. Navíc možnosti digitálních technologií a na nich postavených řešeních jsou takřka nekonečné a netýkají se pouze sportu – shlédnout se v nich mohou všechny společnosti bez ohledu na odvětví svého podnikání.

Více informací na toto téma najdete na tomto odkaze:

Digital Business – Hybrid Cloud (AJ)