Přejít k jinému poskytovateli internetu zvažuje 30 procent zákazníků. Odrazuje je ale byrokracie

Praha, 19. února 2018 – Přechod od stávajícího poskytovatele internetu k novému letos zvažuje 30 procent Čechů. Zákazníkům vadí nejvíce nízká rychlost a stabilita připojení. Cenu jako hlavní důvod změny uvedla čtvrtina dotázaných. Zákazníci, kteří jsou nejvíce nespokojeni, platí za připojení okolo 300 korun měsíčně a trápí je nízká rychlost a stabilita. Vyplývá to z průzkumu společnosti AIM, který se uskutečnil mezi 1500 respondenty od prosince loňského roku do 15. ledna.

Český poskytovatel internetového připojení AIM v uvedeném období zjišťoval spokojenost uživatelů internetu s připojením a jejich potřeby. Podle průzkumu si nejvíce stěžují na nízkou rychlost a stabilitu připojení zákazníci, kteří platí okolo 300 korun měsíčně. Důvodem přechodu k jinému poskytovateli by pro 80 procent z nich byla lepší nabídka – vyšší rychlost a stabilita za nízkou cenu. K přechodu se ale zatím nerozhodli, byrokracie s tím spojená je odrazuje. Přestože doba přechodu mezi jednotlivými poskytovateli netrvá obvykle déle než týden, z průzkumu vyplývá, že významným faktorem posilující konkurenci jednotlivých poskytovatelů je výrazné zkrácení doby a s tím spojené papírování.

Uživatelé, kteří jsou nyní spokojeni s rychlostí i stabilitou, by k přechodu k jinému poskytovateli přesvědčila pouze nižší cena. Tato skupina obvykle platí okolo 600 korun měsíčně a změně je nakloněno pouze 20 procent z nich. Pokud je pro ně nižší cena jediným důvodem, proč odejít od stávajícího poskytovatele, za nevyjednáním lepších podmínek je spíše lenost – změna se jim nechce řešit.

Z průzkumu vyplývá, že s rostoucím počtem využívaných online služeb jsou lidé ochotni si připlatit. Za vyšší cenu ale požadují rychlé a stabilní připojení. „Skupina uživatelů, která je na internetu více závislá, řeší stabilitu nejvíce. Zároveň je v této skupině ale nejvíce uživatelů s nejnižší cenou měsíční platby okolo 300 korun. Lidé s tarify kolem 400 až 500 korun bývají nejvíce spokojeni, a pokud je něco trápí, tak je to většinou nízká rychlost, která je pro polovinu z nich důvodem k přechodu jinam,“ říká Jakub Jánský, obchodní ředitel AIM.

Respondenti, kteří naopak internet využívají málo, si jsou vědomi, že ho nevyužívají plně vzhledem k ceně, kterou platí a chtěli by nižší cenu. A právě pro tyto zákazníky je nižší cena k přechodu největším argumentem. Na argument stability tato skupina slyší nejméně.

Nejvíce spokojených zákazníků bylo zaznamenáno mezi zákazníky s kabelovým připojením (80 procent spokojeno). Naopak nejméně spokojených je uživatelů připojených pomocí mobilního připojení (60 procent nespokojených) a WiFi (40 procent nespokojených). Průzkum zároveň ukázal, že nezanedbatelný počet lidí (40 procent) stále považuje za nejspolehlivější připojení WiFi. „Jde sice o levnou variantu, ale kvalita a stabilita tohoto připojení může být ovlivněna jak nepřízní počasí, tak rušením z okolních sítí jiných WiFi poskytovatelů internetové služby. Dosahované maximální rychlosti WiFi přípojky jsou také mnohem nižší než u přípojek kabelových. Připojení přes poskytovatele mobilního internetu zase přináší nevýhodu datových limitů a nutnost si za další data připlácet. U pevných kabelových přípojek toto omezení není a nemusíte se proto obávat, že zaplatíte více, když zrovna budete internet více používat,“ dodává Jakub Jánský. Alternativou pro ty, u nichž ještě nejsou optické kabely, je pevné připojení DSL, ideálně rychlé VDSL. To je dostupné téměř všude, je navíc vysoce stabilní.

Průzkumu uvádí, že internet slouží prakticky všem uživatelům ke komunikaci, většina využívá elektronickou poštu a více než polovina komunikuje přes sociální sítě. Pro více než 90 procent uživatelů internet představuje zdroj informací a zábavy – lidé se baví filmy a hudbou. K nákupům používá internet 65 procent uživatelů. Nejvíce jsou lidé spokojeni s internetem v Plzeňském kraji, nejméně v kraji Moravskoslezském.

O společnosti

Obchodní značka AIM společnosti Planet A, a.s. je český poskytovatel internetového připojení, který působí na trhu už 10 let. Zaměřuje se zejména na poskytování internetu a televize po optické síti. V současné době využívá služeb AIM více než 40 tisíc zákazníků. V letošním roce AIM rozšířila poskytování vlastního internetového připojení na území celé České republiky. Společnost neustále pracuje na rozšiřování vlastní infrastruktury a pokrývání dalšího území technologií optických vláken. Součástí služeb AIM je poradenství a pružný zákaznický servis. V roce 2014 spustila AIM společně s brněnskou společností Smart Comp a.s. internetovou televizi Kuki, která má v nabídce více než 100 televizních kanálů s možnostmi zpětného přehrávání a dalšími chytrými funkce

Reklamy
Označeno tagem