Český trh elektronických sportů bude mít do roku 2019 hodnotu 4,5 milionu USD

Společnosti PayPal a SuperData předkládají nejnovější výsledky svého každoročního průzkumu v oblasti elektronických sportů.

 

  • Podle nejnovějšího průzkumu společností PayPal a SuperData dosáhnou příjmy z elektronických sportů v Europě v roce 2018 objemu 325 milionů dolarů.
  • Do příštího roku bude v České republice sledovat elektronické sporty téměř 600 000 jedinečných diváků, což je o něco více než v Maďarsku a představuje přibližně polovinu počtu diváků v Polsku, ale blíží se hodnotám v Dánsku a Finsku.
  • V roce 2019 se v České republice očekává růst publika elektronických sportů o 51 %, což je mnohem více než evropský průměr (21 %).

Největší příjmy z elektronických sportů plynou na ruském trhu

První příčku v průzkumu obsadilo Rusko s příjmy za rok 2017 ve výši 38 mil. USD. V celé Evropě dosáhly v roce 2017 příjmy z elektronických sportů částky 253 mil. USD. Lídrem ve střední a východní Evropě je Polsko s příjmy ve výši 10 mil. USD. Česká republika zastává pozici druhého největšího regionálního trhu před Bulharskem, Maďarskem a Rumunskem.  Zajímavé je, že Česká republika předčila i několik západoevropských zemí, konkrétně Belgii, Irsko a Portugalsko. Podle prognóz expertů zaznamená v roce 2018 trh v České republice 23% růst. Tato hodnota je pod evropským průměrem 29 %, ale převyšuje ostatní trhy ve střední a východní Evropě a také hodnoty ve Francii (19 %), Itálii (15 %) nebo Dánsku (18 %). Očekává se, že celkové příjmy z elektronických sportů v Evropě dosáhnou v roce 2018 objemu 325 milionů dolarů.

Do elektronických sportů se v Evropě zapojuje 27 milionů lidí, z toho 389 tisíc jen v České republice. Podle předpovědí analytiků budou počty diváků nadále jen stoupat a v Evropě se při tom očekává průměrný růst 13 %.

Elektronické sporty a související oblasti jsou často vnímány jako doména mladších lidí, a proto není žádným překvapením, že více než polovina českých diváků elektronických sportů (54 %) se řadí do věkové skupiny 18 až 34 let. Věkové skupiny do 18 let a nad 55 let mají podle výsledků průzkumu jen okrajové zastoupení.

Elektronickým sportům v České republice stále dominují muži

Elektronické sporty a hraní her jsou obecně považovány za mužskou záležitost, ale s růstem trhu se zvyšuje i vyváženost pohlaví. Polský trh elektronických sportů byl v roce 2017 nejvíce orientovaný na ženy z celé Evropy – elektronickým sportům se zde věnovalo 24 % žen a dívek. Ženy v České republice mají 18% zastoupení, což odpovídá celoevropskému průměru. Největší rozdíly mezi pohlavími byly zaznamenány v Bulharsku, Španělsku a Itálii. V těchto zemích se elektronickým sportům aktivně věnuje 11 až 13 procent žen. O něco více žen je i v komunitě elektronických sportů ve Spojených arabských emirátech: 14 %.

Stále více lidí si začíná uvědomovat, o co v elektronických sportech jde, a sledují zápolení v těchto sportech, a proto trh i nadále expanduje,“ říká Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro severní a střední Evropu. „Jsem si jistý, že místní trh elektronických sportů bude dál růst. Společnost PayPal s radostí pomáhá online hráčům v získávání nejnovějších skinů a dalších položek s použitím nejbezpečnější platební platformy, která umožňuje provádět rychlé a jednoduché transakce se subjekty z více než 200 zemí světa a umožnuje také hráčům získat od společnosti PayPal pomoc, pokud se vyskytne nějaký problém.”

***

Metodika

Zjištění společnosti SuperData se zakládají na kombinaci výsledků průzkumů z roku 2017 na úrovni zemí (n=1 000 pro každou zemi) a údajů o sledování elektronických sportů, které shromažďují služby Twitch a YouTube. Studie proběhla v Belgii, Bulharsku, České republice, Dánsku, Finsku, Francii, Irsku, Itálii, Izraeli, Maďarsku, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Řecku, Spojeném království, Spojených arabských emirátech, Španělsku a Švédsku.

O společnosti PayPal

 

Hnací silou společnosti PayPal (NASDAQ: PYPL) je hluboké přesvědčení, že dostupnost finančních služeb vytváří příležitosti. Její snahou je proto široce zpřístupnit finanční služby, které umožní lidem i firmám prosperovat v globální ekonomice. Naše otevřená digitální platební platforma PayPal dává 227 milionům aktivním držitelům účtů jistotu ve spojení a provádění transakcí s využitím nových, komplexnějších možností plateb online, na mobilních zařízeních, v aplikacích i osobně. Prostřednictvím kombinace technologických inovací a strategických partnerství vytváří společnost PayPal nové způsoby lepší správy a pohybu peněz a nabízí možnosti volby a flexibilitu při placení, odesílání i přijímání plateb. Platforma PayPal, která zahrnuje také služby Braintree, Venmo a Xoom, je dostupná lidem na více než 200 trzích po celém světě. Umožňuje zákazníkům i obchodníkům zasílat a přijímat platby ve více než 100 měnách, vybírat hotovost v 56 měnách a na účtech PayPal držet peníze v 25 měnách. Další informace o společnosti PayPal naleznete na webu https://www.paypal.com/about. Finanční informace o společnosti PayPal naleznete na webu https://investor.paypal-corp.com.

O společnosti SuperData

Společnost SuperData je předním poskytovatelem informací a statistik o trhu v oblasti bezplatných videoher, obsahu ke stažení pro herní konzole, mobilní platformy a osobní počítače, streamovaných médií a elektronických sportů. Na základě dat o digitálních prodejích od vydavatelů, vývojářů a poskytovatelů platebních služeb analyzuje společnost SuperData výdaje téměř 160 milionů online hráčů na celém světě a kvalitativní informace o zákaznících.

www.superdataresearch.com

Reklamy