Samba.ai: Personalizační nástroje hlásí připravenost na GDPR

Praha (20.4.2018) – Do ostrého nasazení nařízení GDPR, které upravuje nakládání s osobními údaji, zbývá měsíc a pět dní, a vzbuzuje vrásky u řady provozovatelů služeb, které pracují s profilací návštěvníků na stránkách a personalizací obsahu. Český personalizační nástroj Samba.ai (dříve Yottly) zajišťující personalizaci webu a prediktivní automatizaci email marketingu je však slovy svého CEO Davida Vyskočila na GDPR plně připraveno.

„Z pohledu GDPR vystupujeme jako zpracovatel osobních údajů, budeme totiž jménem našich zákazníků zpracovávat některé nezbytné osobní údaje. Tyto však budou využity výhradně k zákaznické segmentaci v rámci emailového automatu Samba.ai. Konkrétní osobní údaje nebudeme nijak využívat při personalizaci obsahu samotného webu našich zákazníků,“ říká Vyskočil. Právě personalizace obsahu webu se připravované nařízení GDPR bude týkat nejvíce. Zatímco doposud bylo možné upravovat web, například doporučené produkty či související zboží, tak, že se profiloval obsah na míru každého jednotlivého zákazníka, nová legislativa to omezuje. „Proto jsme část nástroje, která se věnuje právě přizpůsobování obsahu webu podstatně změnili. Díky tomu nyní není třeba při použití Samba.ai aktivního souhlasu s profilací ze strany zákazníků,“ dodává Vyskočil.

Personalizace obsahu webu je nově založena na kompletní analýze celého souboru anonymních cookies, které nejsou kombinovány s dalšími síťovými identifikátory, které by umožnili ztotožnění konkrétního návštěvníka. Algoritmy tak pracují spíše se sociálními aspekt, jako je např. „inteligence skupiny“ a skupinovými nákupními zvyklosti, oproti dosavadní praxi individuálního cílení. „V podstatě jsme tak pracovali již dříve při určování na základě kmene nákupní historie, nyní jsme systém jen zdokonalili,“ upřesňuje Vyskočil s tím, že se současně připravují i na očekávanou legislativu E-privacy, která bude detailněji řešit kategorizaci cookies.

Samba.ai je nástroj, který na základě chování zákazníků na webových stránkách, transakční historie objednávek predikuje a sestavuje zcela personalizované maily, jež pak rozesílá na základě doporučení umělé inteligence v optimální čas a množství. „Naši klienti nepotřebují pracně připravovat hromadné mailingy a dělat na své zákazníky kobercové nálety s necílenou nabídkou. Samba.ai dokáže spočítat přesně ty produkty, které je zajímají. Každou novou akcí se systém učí víc a víc,“ říká Vyskočil.

O Samba.ai (www.samba.ai)

Samba.ai vzešla z nástroje Yottly, který používají například Mall.cz, Heureka.cz, CZC.cz, Kytary.cz, SuperZOO.cz, PetCentrum či SvětCukrářů.cz. Autorem je společnost Diff Solutions s.r.o., která v roce 2015, po pouhém roce existence, získala několikamilionovou seed investici od fondu Rockaway. Zpočátku Diff Solutions poskytovala datově analytické služby pro Českou poštu, T-Mobile a Českou spořitelnu. Právě u poslední jmenované začali ve firmě vyvíjet prediktivní algoritmické nástroje, ze kterých se vyvinula první verze personalizačního nástroje Yottly, který se hodil pro automatickou správu marketingu pro větší eshopy využívající tak machine learningu a vyspělé datové analytiky pro podporu prodeje. V roce 2017 na základě tlaku menších a dalších středních eshopů vznikla na základě Yottly nová verze pod názvem Samba.ai, která si dala za cíl převzít odpovědnost za výkon online marketingu tak, aby provozovatel menšího a středního e-shopu neměl s online marketingem žádné další starosti.

 

Reklamy