Ve středu 24. října startuje ve všech hypermarketech Albert další ročník úspěšného charitativního programu Bertík pomáhá. Budou to opět zákazníci, kdo rozhodne o projektech na podporu dětí ze sociálně ohroženého prostředí z blízkého okolí. Hlasování oblíbenými žetony Bertíky potrvá dva týdny a skončí 6. listopadu. Nadační fond Albert na základě výsledků hlasování rozdělí celkově více než tři a půl milionu korun, které poputují přímo k dětem – na úhradu studia, autoškoly i zájmových činností.
Hlasování propojuje místní komunity
Správní rada Nadačního fondu Albert vybrala z přihlášených projektů neziskových organizací 80 nejlepších ze všech krajů republiky. Zákazníci mohou od středy hlasovat a rozhodovat o projektech ze svého okolí v každém hypermarketu Albert po celém Česku. Všechny projekty jsou zaměřené na podporu dětí a rodin ze sociálně znevýhodněného prostředí a zákazníci si v každé prodejně vybírají, kterému ze dvou dají svůj hlas. Sami tak rozhodnou, zda podpoří doučování dětí z dětských domovů, účast handicapovaného chlapce v jezdeckém oddíle či třeba kurzy finanční gramotnosti pro dospívající ze sociálně znevýhodněného prostředí.
„Jsme rádi, že i letos můžeme společně s našimi zákazníky podpořit vzdělání a rozvoj dětí z dětských domovů a dalších neziskových organizací,“ říká Michal Pavelka, ředitel pro operativu obchodů Albert. „Je skvělé, že Bertíci mají lokální charakter a propojují místní komunity. Zákazníci tak vždy rozhodují a pomáhají konkrétním dobročinným projektům z jejich regionu,“ doplňuje.
Můj Bertík pomáhá
Za každý nákup nad 200 korun v hypermarketech Albert obdrží zákazníci společně s účtenkou jeden žetonek Bertík. Ten pak stačí vhodit do hlasovacího boxu umístěného za pokladnami. Po ukončení dvoutýdenního hlasování bude v každém z 80 regionů známý vítězný projekt, který získá od Nadačního fondu Albert částku 55 tisíc korun na realizaci, druhý projekt obdrží 35 tisíc korun.
„Ani letos nezůstane žádný z místních projektů na podporu sociálně znevýhodněných dětí, o kterých zákazníci rozhodují, poražený. Oba projekty z každého regionu od nás získají finanční prostředky na realizaci. Zákazníci si tak mohou být jisti, že každý hlas a vhozený Bertík má smysl,“ dodává programová ředitelka Nadačního fondu Albert Petra Režná.
Příběhy, které nabraly správný směr
Podrobnosti o programu Bertík pomáhá jsou k dispozici na webu Nadačního fondu Albert. Najít tady lze přehled všech projektů, pro něž je možné hlasovat v jednotlivých regionech a konkrétních hypermarketech Albert. Web odkrývá také další příběhy dětí z dětských domovů, které i díky Bertíkům nabraly ten správný směr.
O Albertu
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
- Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
- Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
- Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
- Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
- Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
- Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.