Zisk z koronavlny investuje Lékárna.cz obratem do zákazníků

Chrudim, 22. července 2020 – Lékárna.cz v prvním pololetí letošního roku rostla 2,5x rychleji než loni. Důvodem je nejen jarní nákupní horečka spojená s COVID-19, ale dobře nastartovaný rok a udržení tempa růstu. Stále tak potvrzuje svoji pozici mezi TOP3 lékárnami na českém internetovém trhu s volně prodejnými léčivými přípravky, doplňky stravy a dermokosmetikou.

Čisté výnosy Lékárna.cz za letošní první pololetí překračují ty loňské o 51 %. „Covid-19 nám sice přivedl několikanásobně víc nových zákazníků a obratu, ale byla to jen dvouměsíční epizoda, ve zbytku pololetí jsme si obrat museli odpracovat. To, že jsme navázali na výborná růstová čísla z počátku roku a každý měsíc rosteme dál, to je dobrý signál, že jsme příležitost COVID-19 nepromarnili. Vlastně je to jednoduché: co jsme na jarní koronové vlně vydělali, to obratem vracíme zákazníkům – optimalizujeme procesy v logistice, zvyšujeme její kapacitu, rozšiřujeme skladový prostor, měníme standardy komunikace se zákazníky a vůbec péči o ně. Letos budeme investovat více než 6 milionů korun, asi 4x víc, než jsme původně před koronou plánovali,“ shrnuje Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárna.cz. Doplňuje, že Lékárna.cz roste 2,5x rychleji než původně pro letošek plánovala a miliardový obrat na konci roku už považuje skoro za jistý. Přesto podle jeho názoru teprve vývoj ve 3. čtvrtletí 2020 potvrdí nové trendy v chování zákazníků. „Namluvilo se toho hodně o tom, jak se všichni vrhli na nakupování po internetu, ale teprve třetí čtvrtletí dá jasnou odpověď, jestli to byla z nouze ctnost, nebo je tu nějaký nový trend,“ dodává K. Klodner.

Připomeňme, že Lékárna.cz loni rostla meziročně rychleji než česká e-commerce (39% meziroční růst oproti 14,8% průměrnému růstu v české e-commerce dle APEK). 

Prioritně teď Lékárna.cz podpořila i odborné poradenství a nabídla zákazníkům chat s lékárníky, kteří radí s výběrem produktů nebo jejich interakcí. „Omezení pohybu prolomilo dlouholeté bariéry a zájem radit se s lékárníkem po internetu den ode dne rostl. Rozšířili jsme proto v květnu poradenský tým a kromě odpovědí do e-mailu provozujeme i odbornou poradnu na chatu jak v Čechách, tak na Slovensku. Cílem lékárníků v poradně primárně není doporučovat produkty, ale poradit a pomoci při jejich výběru, připomenout režimová opatření, nabídnout pacientům víc než dostanou v kamenné lékárně s frontou za zády,“ říká K. Klodner.  

Podle majitele Lékárna.cz PharmDr. Vladimíra Finsterleho kamenné a online lékárny zůstávají propojenými nádobami. „Největší příležitost tohoto roku vidím v akceleraci rozvoje telemedicíny a služeb, které může pacient v českém zdravotnictví užívat na dálku. V tomto směru se zatím mnoho nestalo, ale české zdravotnictví má teď šanci posunout se rychle o deset až patnáct let dopředu na úroveň jiných evropských zemí a dát lidem kromě osvědčených osobních kontaktů s lékaři a lékárníky i moderní možnosti. Z počítačů a mobilů jsou dostupné potraviny, elektronika, kultura i bankovní služby, a jak se ukázalo, jde to i v péči o zdraví. Protože jsem profesí i srdcem lékárník a zastánce moderních technologií, chci poskytnout pacientům další důvěryhodnou možnost péče: aby si lidé mohli vybrat, kdy za odborníkem půjdou osobně a kdy stačí dálkový kontakt. Že to letos na jaře fungovalo, to vidím jako výzvu posunout se do 21. století i v lékárenství,“ dodává V. Finsterle. 

Mezi TOP3 lékárnami je Lékárna.cz jediný prodejce bez zázemí kamenných lékáren, soustřeďuje se výhradně na prodej a nově i odborné poradenství přes internet. 

Prodejní hity jara 2020: dezinfekce a antibakteriální gely

Nečekanými hvězdami prodejů na Lékárna.cz v prvním pololetí letošního roku byly antibakteriální gely a dezinfekce, kterých prodala 7x víc než loni. Čtyřnásobně oproti loňsku vzrostly i prodeje doplňků stravy na podporu imunity a zdvojnásobil se zájem o zdravotnické prostředky. Zájem o volně prodejné léky vzrostl meziročně 1,5krát. Naproti tomu se letošními pololetními prodejními propadáky staly opalovací přípravky, zejména kvůli omezení pohybu a nošení roušek. 

Podívejte se na infografiku Lékárna.cz, jak se mění péče o zdraví zde

O Lékárna.cz: Lékárna.cz je první lékárenský e-shop v ČR, vznikla v roce 1999, prodává široký sortiment pro zdraví a krásu – léčivé volně prodejné přípravky, potravní doplňky a vitamíny, dermokosmetiku, zdravé potraviny i přístroje. „Na konci všech našich aktivit vždycky musí být šťastný klient, ať už jím je pacient, zákazník nebo zaměstnanec,“ zdůrazňuje PharmDr. Vladimír Finsterle, zakladatel a majitel společnosti Pears Health Cyber, která Lékárna.cz provozuje. Lékárna.cz sídlí v Chrudimi.