AMI Digital: Index popularity kandidátů do senátu aneb Kdo by se stal senátorem, kdyby rozhodovala popularita na sítích?

Jak moc se popularita a aktivita na sociálních sítích shoduje s reálnými výsledky ve volbách? To je otázka, na kterou hledala odpověď agentura AMI Digital. Provedla proto před 2. kolem senátních voleb analýzu sociálních sítí u kandidátů v 10 vybraných volebních obvodech. Zaměřili se na počet jejich fanoušků a sledujících na třech sociálních sítích, které jsou politiky nejčastěji využívané: Facebook, Instagram a Twitter. Sledovali také, jak moc se o kandidátech na sociálních sítích v posledním čtvrtroce mluvilo a jak jejich online komunikace oslovovala veřejnost.

Agentura AMI Digital už pátým rokem realizuje rozsáhlý průzkum AMI Digital Index, který sleduje novinky a trendy v používání sociálních sítí. Vedle toho v prostředí sociálního světa pravidelně analyzuje nejrůznější tamější jevy a diskutovaná témata. Tentokrát zkoumala, jakou mediální sílu a popularitu mají jednotliví kandidáti do senátu před druhým kolem voleb. Kandidátům analyzovali účty od 1. srpna tohoto roku. 

Naší ambicí není suplovat sofistikované průzkumy volebních preferencí, ale spíš podívat se na potenciál kandidátů z trochu jiného úhlu. Krom počtu sledujících a zmínkách o kandidátech jsme proto analyzovali i míru reakcí na jejich příspěvky během posledního týdne, kdy probíhají senátní volby,“ přibližuje záměr Vladan Crha, ředitel AMI Digital. 

Výsledkem analýzy je přehled popularity nebo spíše viditelnosti jednotlivých kandidátů v prostředí sociálních médií. Bude proto zajímavé porovnat v neděli čísla těchto konkurenčních dvojic s reálnými výsledky z volebních místností.

Srovnání kandidátů 

Obvod 21 – Praha 5, Michael Žantovský a Václav Láska

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Michael Žantovský14 9584501,43%
Václav Láska21 52638053,07%

Obvod 15 – Pelhřimov, Milan Štěch a Jaroslav Chalupský

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Milan Štěch2 008653,70%
Jaroslav chalupský443256,00%

Obvod 24 – Praha 9, David Smoljak a Eduard Stehlík

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
David Smoljak7 2951776,19%
Eduard Stehlík14 3552462,83%

Obvod 27 – Praha 1, Miroslava Němcová a Václav Hampl

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Miroslava Němcová50 834135096,34%
Václav Hampl8 4274054,60%

Obvod 30 – Kladno, Adéla Šípová a Petr Bendl

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Adéla Šípová2 35314811,40%
Petr Bendl2 3492209,26%

Obvod 48 – Rychnov nad Kněžnou, Miroslav Antl a Jan Grulich

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Miroslav Antl2 880563,34%
Jan Grulich1 1388813,83%

Obvod 51 – Žďár nad Sázavou, Michal Šmerda a Josef Klement

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Michal Šmerda3 239805,95%
Josef Klement269519,46%

Obvod 60 – Brno-město, Roman Kraus a Anna Šabatová

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Roman Kraus82817914,09%
Anna Šabatová3 8171929,66%

Obvod 66 – Olomouc, Marek Ošťádal a Jan Zahradníček

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Marek Ošťádal3 2493717,18%
Jan Zahradníček48120611,08%

Obvod 81 – Uherské Hradiště, Ivo Valenta a Jozef Bazala

PolitikSledujícíZmínkyMíra reagování
Ivo Valenta14 41236802,08%
Josef Bazala2 828983,48%

AMI Digital Index 2020

Kvantitativní výzkum provedený pro AMI Digital agenturou STEM/MARK zkoumal znalost a užívání sociálních sítí a důvěru médiím v ČR. Letos proběhl již čtvrtý ročník tohoto průzkumu. Sběr dat byl realizován formou online dotazníku na reprezentativním vzorku 507 osob ve věku 15-59 let s rovnoměrným zastoupením věkových skupin, regionu a pohlaví. AMI Digital Index 2020 zároveň srovnává data od roku 2016. 

AMI Digital s.r.o.

AMI Digital působí na trhu od roku 2009. Tato dceřiná společnost ze skupiny AMI Communications se specializuje na komunikaci a budování značky prostřednictvím internetu a nových médií. Zabývá se i tvorbou komplexních komunikačních kampaní, tvorbou webových stránek, správou, monitoringem a analýzami sociálních sítí, SEO a poradenstvím v online komunikaci.