Rozvoz jídla zažívá boom, láká především možnost platit online kartou

Praha, 28. února 2013 – Rozvozy jídla jsou často spojovány pouze s pizzou a jsou vnímány jako poslední nouzové řešení k zahnání hladu nekvalitním a studeným jídlem. Trh rozvozů jídla se ale významně mění. Pro Čechy je novinkou především možnost platit online platební kartou či sledovat hodnocení kvality restaurací, kterou ohodnotili její dřívější zákazníci. „Chceme Čechům ukázat, že dovezené jídlo je výrazně lepší než to, které si doma dokážou uvařit. A daří se nám,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel služby DameJidlo.cz. (TZ)

Z internetového výzkumu DameJidlo.cz vyplynulo, že zákazníci nejvíce oceňují možnost platit u vybraných restaurací online kartou. „Je to zákon schválnosti, dostanete doma hlad, peníze u sebe nemáte a bankomat je daleko. Čím dál tím více lidí preferuje bezhotovostní platební operace, a proto spolu s restauracemi umožňujeme zákazníkům platit online kartou,“ dodává Čupr. Statistiky ukazují, že kartou je zaplaceno na 25 % ze všech objednávek. Toto procento se postupem času bude nadále zvyšovat, a to především z důvodu rozšiřování počtu restaurací, které online platbu začínají akceptovat. „U restaurací, které nabídly platbu kartou online, vzrostlo procento objednávek o jednu třetinu,“ upozorňuje Čupr.

Jak se také ukázalo ze statistik, je pro zákazníky kvalita hodnocení restaurací důležitým faktorem, kde si objednají. Služba, která vznikla v listopadu loňského roku, nabízí zákazníkům pětibodovou škálu k hodnocení jejich spokojenosti s kvalitou jídla a rozvozu. „Pozorujeme, že zákazníci takřka neobjednávají u restaurací, u nichž klesne hodnocení na průměr (méně než 3, 8 bodu),“ upozorňuje Čupr. Na DameJidlo.cz jsou restaurace řazeny dle hodnocení a rychlosti rozvozu. „Zákazníkům chceme primárně nabízet ty restaurace, které velmi dobře vaří a rychle rozváží. Proto první restaurace v pořadí jsou ty nejlepší,“ vysvětluje Čupr.

Zajímavosti z DameJidlo.cz

O služby zprostředkovatele DameJidlo.cz je největší zájem v pátek a sobotu, kdy převládají večerní objednávky. V týdnu je objednávka obědů a večeří vyrovnaná, zájem o večeře však roste rychleji. Intenzivnější objednávky o víkendu potvrzuje i Tomáš Čupr: „Lidé si chtějí na konci týdne odpočinout. Nejméně objednávek máme tradičně v pondělí, kdy naši zákazníci mají navařeno z víkendu.“ Dovoz jídla v pracovním týdnu trvá maximálně 60 minut, o víkendu se doba dodání zkracuje na 30 minut.

Mobilní aplikace, která je určena pro mobilní telefony s operačním systémem Android, iOS a Windows Phone, generuje více než 12 % objednávek. Navíc nabízí takzvanou opakovanou platbu, kdy platební brána GP WebPay si pamatuje číslo karty a zákazník jej tak nemusí pokaždé vypisovat. Opakovanou platbu mohou taktéž využít zákazníci, kteří objednávají klasicky z počítače.

Více o DameJidlo.cz

DameJidlo.cz je internetovým agregátorem nabídek restaurací s rozvozem, jehož cílem je nabídnout nejjednodušší cestu k objednávce jídla domů nebo do kanceláře. Po zadání adresy server zobrazuje nabídky restaurací, které do požadovaného místa skutečně jídlo dováží. Odpadá tak nutnost telefonického ověřování s restaurací.

Restaurace jsou v nabídce DameJidlo.cz řazeny dle kvality, jež vychází z hodnocení zákazníků, kteří si již jídlo z dané restaurace nechali dovézt. Kromě kvality jídla klade server důraz i na rychlost dodání a cenu rozvozu, což jsou základní podmínky pro spokojenost zákazníků.